Saturday, November 9, 2013

Το cine-votanikos στην κατάληψη του Βοτανικού Κήπου Πετρούπολης σας προσκαλεί στη προβολή της ταινίας ΝΟΜΑΔΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ και στη συζήτηση που θα ακολουθήσει με τους συντελεστές την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στις 21.00.




ΠΡΟΒΟΛΗ - ΣΥΖΗΤΗΣΗ
Το cine-votanikos στην κατάληψη του Βοτανικού Κήπου Πετρούπολης σας προσκαλεί στη προβολή της ταινίας ΝΟΜΑΔΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ και στη συζήτηση που θα ακολουθήσει με τους συντελεστές την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στις 21.00.

Προβολή: ΝΟΜΑΔΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
συλλογική παραγωγή, 30΄, Θεσσαλονίκη 2012
5+1 εικόνες για το παράλογο του αγώνα, η αναμονή για κάτι που έρχεται, σκουπίδια που γίνονται όπλα, και μία νύχτα που δε λέει να ξημερώσει. Ταυτόχρονα· μία άσβεστη ενέργεια- οι ίδιοι είναι τα οδοφράγματα: μία παραγωγή από σώματα μόνα και τόσο παράξενα μαζί.

Συζήτηση με θέμα την Συλλογική Κινηματογραφική Παραγωγή
Σκόρπιες σημειώσεις από τα πλατό των ΝΟΜΑΔΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΩΝ Θεσσαλονίκη 2011-13

0.
Όπου: Το αίσθημα της επιθυμίας γίνεται ανατρεπτικό όταν είναι συλλογικό (Ένα βήμα πριν τη φράση του Φ. Γκουαταρί ‘Το αίσθημα της ευτυχίας είναι ανατρεπτικό όταν είναι συλλογικό’).

Χ. Μπορεί ο κινηματογράφος να απελευθερώσει για την κοινωνία του γραμμές πτήσης προς την συλλογική κοινωνική χειραφέτηση? Ή, για παράδειγμα, αν μπορούμε κινηματογραφώντας μία ληστεία να ληστέψουμε κινηματογραφικά μία τράπεζα τότε γιατί να μην μπορούμε κινηματογραφώντας ένα οδόφραγμα να προετοιμαστούμε για ένα στο μέλλον?

5. Έμπρακτος και εμφανής στόχος: Μια ταινία χωρίς όργανα, ένα Σώμα χωρίς Όργανα (ΣχΟ) της συλλογικής αντιιεραχικής, παραγωγής, γύρω από θεμελιώδεις σε εμάς εικόνες για το παράλογο της σύγκρουσης, πάνω σε μια νομαδική μηχανή με πολλά βαγόνια, πλατό και κάπως, όχι σίγουρη ακόμα, επιθετική διάθεση. [Κρυφό ερώτημα: γιατί δε γίνεται τίποτα;]

17. 5 ημέρες γυρίσματος σε 10 μήνες, ένα πλάνο ανά ημέρα. Τα μονοπλάνα αποτελούν συνεχή για τη συγκρότηση του ΣχΟ του γυρίσματος […]. Ένα μεγάλο πλάνο, όλες οι δράσεις, όλοι οι άνθρωποι σε κινηματογραφική ενέργεια = αδιαμεσολάβητοι από το (δυνητικά πολύ κάθετο) κινηματογραφικό πρωτόκολλο, αφού έχουν το χρόνο για να αυτοοργανώσουν την παραγωγή μέσα από την άτυπη οργάνωση της εργασίας, χωρίς συγκεντρωτισμούς ή πραγμοποίηση: φτάνουν στο πλάνο όλοι μαζί.

3. Αμέτρητοι άνθρωποι, συλλογικότητες, λειτουργίες, ιστορικοί τόποι, ανακυκλωμένοι καναπέδες, ανατιναγμένα αυτοκίνητα, όλα μαγνητισμένα από την κοινή επιθυμία, τοποθετήθηκαν σε συστοιχίες μηχανών, γέφυρες ανάμεσα στο πραγματικό και το συλλογικό του γυρίσματος.

8. [Αυτοσχέδιοι χάρτες και διαγράμματα ροών] + [ατελείωτες ώρες διαλόγων και στοχευμένες πρακτικά συνελεύσεις] + [αλληλεγγύη και ευθύνη συνδιαμόρφωσης] + [χορογραφίες και παιχνίδια] + [χρόνος και υπομονή] + [γέλιο και εντατικότητα] +, [ροές αφηγηματικών ανεκδότων + όσο περισσότεροι φιλόξενοι τόποι για να νομαδίζει η επιθυμία] -> Κερδίζουν ένα μικρό κομμάτι εδάφους κάθε φορά: το πλάνο.

15.[…]μία ριζική άρνηση να οριστεί η καθαρή μνημονική εικόνα ως μία ακριβής γεωγραφική τοποθεσία. Κάτι σαν: Παρόν παρελθόν και μέλλον του αγώνα μία και μόνη στιγμή: Μάρτυρας μας η γη.

No comments:

Post a Comment